Dersin Adı | Mimarlıkta Kuram ve Eleştiri I |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARCH 501 | Güz | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Öğrencilerin mimarlık düşüncesine eleştirel bakış açıları geliştirmeleri amacıyla tarihsel metinler ve mimarlık yanısıra çağdaş kültürel kuramlar ve felsefe disiplinlerinin bu metinlere getirdikleri yeni okumalar ve yorumlamaları tartışabilmeleri. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste mimarlık kuramlarında tarihsel olarak süregiden temalar çağdaş yorumlamalar yoluyla tartışmaya açılır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders konularinin tanitimi - Teorilerin mimarliktaki onemi | |
2 | • Akademik Arastirma ve Akademik Makale Yazimi | Okumalar |
3 | • Modernizm: Teori • Modernizmde Mimari Tasarim ve Representasyon | Okumalar/ Çalışma Formu |
4 | • Modernizmde yapi ve malzeme teknolojileri • Modernizmin sehirler ve dogal cevreyle ilgili soylemleri | Okumalar/ Çalışma Formu |
5 | • Modernizmle ilgili odev sunumu: Her ogrenci en gec dersin ucuncu haftasinda modernizmle ilgili bir tane makale veya kitap bolumu secip, 4-5 sayfa ozetini cikaracak ve derste bu ozeti power point sunumu seklinde verecek. | Okumalar/ Odev okumalarinin ozeti/ Sunum/ Kritik |
6 | • Yapisalcilik: Teori • Yapisalcilikta Mimari Tasarim ve Representasyon | Okumalar/ Çalışma Formu |
7 | • Yapisalcilikta yapi ve malzeme teknolojileri • Yapisalciligin sehirler ve dogal cevreyle ilgili soylemleri | Okumalar/ Çalışma Formu |
8 | • Yapisalcilikla ilgili odev sunumu: Her ogrenci en gec dersin altinci haftasinda yapisalcilikla ilgili bir tane makale veya kitap bolumu secip, 4-5 sayfa ozetini cikaracak ve derste bu ozeti power point sunumu seklinde verecek. | Okumalar/ Odev okumalarinin ozeti/ Sunum/ Kritik |
9 | • Postmodernizm: Teori • Postmodernizmde Mimari Tasarim ve Representasyon | Okumalar/ Çalışma Formu |
10 | • Mimaride semiotik ve fenomenoloji • Mimaride tarihselcilik • Mimaride bolgeselcilik ve geleneksellik | Okumalar/ Çalışma Formu |
11 | • Postmodern mimaride yapi ve malzeme teknolojileri • Postmodernizmin sehirler ve dogal cevreyle ilgili soylemleri | Okumalar/ Çalışma Formu |
12 | • Postmodernizmle ilgili odev sunumu: Her ogrenci en gec dersin onuncu haftasinda postmodernizmle ilgili bir tane makale veya kitap bolumu secip, 4-5 sayfa ozetini cikaracak ve derste bu ozeti power point sunumu seklinde verecek. | Okumalar/ Odev okumalarinin ozeti/ Sunum/ Kritik |
13 | - Yapisalcilik otesi donem ve Dekonstruktivizm: Teori - Yapisalcilik otesi donem ve Dekonstruktivizmde Mimari Tasarim ve Representasyon | Okumalar/ Çalışma Formu |
14 | - Yapisalcilik otesi donem ve dekonstruktivizmde yapi ve malzeme teknolojileri - Yapisalcilik otesi donem ve dekonstruktivizmin sehirler ve dogal cevreyle ilgili soylemleri | Okumalar/ Çalışma Formu |
15 | - Yapisalcilik otesi donem ve dekonstruktivizm ile ilgili odev sunumu: Her ogrenci en gec dersin onucuncu haftasinda yapisalcilik otesi donem ve dekonstruktivizm ile bir tane makale veya kitap bolumu secip, 4-5 sayfa ozetini cikaracak ve derste bu ozeti power point sunumu seklinde verecek. | Okumalar/ Odev okumalarinin ozeti/ Sunum/ Kritik |
16 | Donem degerlendirmesi |
Ders Kitabı | Yok |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Peter Barry, Beginning Theory (Manchester: Manchester University Press, 1995) Terry Eagleton, Literary Theory (Minneapolis: The University of Minnesota Press, 2003) Kate Nesbitt, ed., Theorizing a New Agenda for Architecture (New York: Princeton Architectural Press, 1996) Neil Leach, ed., Rethinking Architecture (London: Routledge, 1997) Joan Ockman, ed., Architecture Culture 19431968 (New York: Rizzoli1993) Michael Hays, ed., Architecture Theory Since 1968 (Cambridge Mass.: The MIT Press, 1998) Roland Barthes, “Myth Today” in Mythologies (New York: Hill and Wang, 1972), pp. 109159. Karen Burns, “Architecture: That Dangerous Useless Supplement” in the proceedings of Accessory/Architecture, New Zealand, Auckland University, 1995, pp. 4956. |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 13 | 13 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 9 | 27 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 4 | 20 |
Proje | 4 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 30 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 7 | 84 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 9 | 3 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 4 | 2 | |
Proje | 4 | 14 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 223 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Mimarlık alanındaki lisans yeterliklerine dayalı olarak, bu alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | X | ||||
2 | Mimarlık alanının disiplinlerarası doğasını kavrar ve bu alanda özümsenen bilgiyi ve çözümleme yetilerini disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | ||||
3 | Mimarlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri kuram ya da pratikte kullanır. | X | ||||
4 | Mimarlık alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur. | X | ||||
5 | Mimarlık alanındaki bir sorunu teşhis eder, değerlendirir ve bu beceriyi yayın yapma veya uygulama ile ilişkilendirir. | X | ||||
6 | Mimarlık alanına ilişkin bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenme sürecini ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | ||||
7 | Mimarlık alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. | X | ||||
8 | Mimarlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, yayımı ve uygulaması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. | X | ||||
9 | Mekansal ilişkiler ile bunların sosyal boyutlarını yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, ve Mimarlık alanı ile ilgili kıstaslara uygun, özgün bir tez hazırlar. | |||||
10 | Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık alanı ile ilgili bilgileri takip eder ve akademik ve profesyonel ortamlarda tartışmalara katılır. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest